Livet efter cancern.

Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

Ryhov

Av Maria - 19 mars 2012 15:52

Hejsan!

Förlåt för att jag inte har uppdaterat på ett tag, jag har inte orkat.

Idag har jag varit i Jönköping, Ryhov.

Jag tog prover och kollade hörseln, även om jag gjorde det i februari? :s

Och dom la om såret oxå. 

Jo på vägen till Jönköping spydde jag 2 gånger i bilen (fast i påse då) Jag vet inte varför.

Jag hade ont i magen o.s.v Men nu är det Ok.

Sen åkte vi hem, jag somnade i bilen ^^

Och sen åt jag och mamma våfflor ^^ Mumsigt!

Sen ska vi beställa pizza!   


Imorgon ska jag på behandling igen -.-

Denna gång Röd. 

Jag pallar inte!!! Det är så trååkigt!!! D:


Hejdåå!

Maria  

 
 
Ingen bild

Camilla

19 mars 2012 22:15

Hej!
Undrar om din cancer heter osteosarkom. Min dotter som snart fyller 10 år fick diagnosen osteosarkom den 9/2. Hennes tumör sitter i högra benet. Hon får just nu sin tredje kur, gul medicin. Två kurer kvar före operation. Jag undrar hur du har det efter operationen, är det jobbigt o röra sig o

Maria

20 mars 2012 19:57

Hej!
Ja det gör den.
Jo det är ganska bra efter operationen, det är lite jobbigt ibland men det är inte så farligt. :)

 
Ingen bild

Camilla

19 mars 2012 22:19

Forts. Undrar om du har ont? Min dotter är också väldigt sprut o stickrädd. Har du några knep? Jag tycker att det är jättesvårt när hon inte vill. Idag tog det en timme att sätta nålen i porten. Läser din blogg för att kunna berätta för min dotter om andra i samma sits. Jag tycker att du kämpar på jättebra.
Styrkekramar från Camilla

Maria

20 mars 2012 19:58

Nej jag har faktiskt inte så ont bara ibland inte ofta. Jag skrev om sprut/stick i frågan :)
Hälsa din dotter :)
Tack :D
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 10 mars 2020 17:55

Hejsan, det var ett bra tag sedan. Två år sedan om jag inte minns fel. Mycket har hänt sen sist. Jag har hunnit fylla tjugo år och befinner mig numera i Bolivia med bibelskolan "Testa Mission" med missionskurs. Här har jag befunnit mig sedan i sept...

Av Maria - 17 februari 2018 19:00


Hej,   Eftersom att det var Internationella Barncancerdagen i torsdags, den 15 februari, så valde jag att dela min berättelse, och dessutom samla in pengar till Barncancerfonden. Detta gjorde jag via Facebooks funktion där man kan skapa insamling...

Av Maria - 17 januari 2018 21:33


Hej,   idag besökte jag Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus, för förhoppningsvis, sista gången i mitt liv. Jag skulle på ett avslutande samtal, eftersom jag numera är 18 år gammal, där läkaren sammanfattade vilken behandling jag hade fått ...

Av Maria - 9 januari 2018 20:00

Hejsan,   jag tänkte bara berätta för er att jag numera är 18 år sedan oktober, och att jag i november tog körkort! Det är en sån frihetskänsla, att ens föräldrar inte längre behöver köra runt på en, utan att jag kan köra själv. Samma dag som j...

Av Maria - 15 oktober 2017 16:49

Hej,   Jag tänkte bara uppdatera er lite grann som har hänt i mitt liv det senaste året. I början av sommaren så valde jag att klippa av mitt väldigt långa hår, som jag sparat i fem år, och skänka det till perukmakarna i Stockholm. Jag känner a...

Presentation


Hej! Jag heter Maria och är 20 år gammal.
Jag har haft osteosarkom, en tumör (cancer) i mitt knä. Nu har jag en invändig protes, all cancer är borta. Jag var sjuk från oktober 2011 till juli 2012. Här uppdateras inte mycket, men bloggen uppdateras ibland

Fråga mig

45 besvarade frågor

Ung cancer shop

  

Detta armbandet har jag köpt på www.ungcancershop.se köp en du oxå! :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Språk

Nedräkning


Ovido - Quiz & Flashcards