Livet efter cancern.

Direktlänk till inlägg 24 juli 2014

Dela eller anmäl

Av Maria - 24 juli 2014 15:00

Susanne Nilsson fick cancer i ryggmärgen för sex år sedan. Nu hänger hennes liv på en skör tråd, men genom ett inlägg på Facebook som delats av tusentals har hennes chanser att hitta en donator som passar ökat avsevärt.
- Det är helt otroligt, säger hon.

Susanne Nilsson är fyrabarnsmamman från Jönköping som kämpat mot cancer sedan 2007. Hennes liv hänger nu på att rätt person anmäler sig till Tobiasregistret - ett register där alla genom en stamcellstransplantation har möjlighet att ge sjuka människor en chans till ett friskt liv.

Susanne är en vän till Anneli från www.mittnyaliv66.bloggplatsen.se
Och hon behöver akut En benmärgstransplantation.

Dela detta vidare eller anmäl Er till tobiasregistret. Ni kan rädda någons liv eller förlänga Susannes liv.

!Dela detta vidare!!!

Text o bild är tagen ifrån www.mittnyaliv.bloggplatsen.se

 
 
Anneli

Anneli

24 juli 2014 16:36

Tack sötnos för att du ville dela detta. Ja jag hoppas verkligen att hon får hjälp så att hon kan leva länge till. Ja du vet ju hur det är att ha cancer o jag är glad att du är pigg nu. Nu håller vi tummarna att du blir friskförklarad om 5 år. Då får du gärna ta ett foto på dig där du firar att du är fri ♥ ♥ ♥

Var rädd om dig i solen. Kramar ♥ ♥ ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Maria

26 juli 2014 14:30

Inga problem! Alla ska ha en chans till att Leva!
Ja det ska jag försöka komma ihåg att görs då!
Kramarr

 
Anneli

Anneli

8 oktober 2014 21:42

Hej gumman, blev lite nyfiken på hur du mår ?
Hoppas allt är bra med dig o att skolan oxo går bra för dig. Kramar ♥ ♥ ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Maria

9 oktober 2014 20:56

Hej, ja allt är bra!
det går ok i skolan i alla fall. Kramar :)

 
Anneli

Anneli

31 december 2014 19:44

Hej gumman. Hoppas att du mår bra.. Ville bara titta in o önska dig ett Gott Slut & Ett Gott Nytt År.. Kramar ♥ ♥ ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Maria

3 januari 2015 17:19

Hejsan! Jag mår bara bra. Detsamma, Gott nytt år :)
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 10 mars 2020 17:55

Hejsan, det var ett bra tag sedan. Två år sedan om jag inte minns fel. Mycket har hänt sen sist. Jag har hunnit fylla tjugo år och befinner mig numera i Bolivia med bibelskolan "Testa Mission" med missionskurs. Här har jag befunnit mig sedan i sept...

Av Maria - 17 februari 2018 19:00


Hej,   Eftersom att det var Internationella Barncancerdagen i torsdags, den 15 februari, så valde jag att dela min berättelse, och dessutom samla in pengar till Barncancerfonden. Detta gjorde jag via Facebooks funktion där man kan skapa insamling...

Av Maria - 17 januari 2018 21:33


Hej,   idag besökte jag Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus, för förhoppningsvis, sista gången i mitt liv. Jag skulle på ett avslutande samtal, eftersom jag numera är 18 år gammal, där läkaren sammanfattade vilken behandling jag hade fått ...

Av Maria - 9 januari 2018 20:00

Hejsan,   jag tänkte bara berätta för er att jag numera är 18 år sedan oktober, och att jag i november tog körkort! Det är en sån frihetskänsla, att ens föräldrar inte längre behöver köra runt på en, utan att jag kan köra själv. Samma dag som j...

Av Maria - 15 oktober 2017 16:49

Hej,   Jag tänkte bara uppdatera er lite grann som har hänt i mitt liv det senaste året. I början av sommaren så valde jag att klippa av mitt väldigt långa hår, som jag sparat i fem år, och skänka det till perukmakarna i Stockholm. Jag känner a...

Presentation


Hej! Jag heter Maria och är 20 år gammal.
Jag har haft osteosarkom, en tumör (cancer) i mitt knä. Nu har jag en invändig protes, all cancer är borta. Jag var sjuk från oktober 2011 till juli 2012. Här uppdateras inte mycket, men bloggen uppdateras ibland

Fråga mig

45 besvarade frågor

Ung cancer shop

  

Detta armbandet har jag köpt på www.ungcancershop.se köp en du oxå! :)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Språk

Nedräkning


Skapa flashcards