Livet efter cancern.

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2017

Årlig uppdatering?

Av Maria - 15 oktober 2017 16:49

Hej,


Jag tänkte bara uppdatera er lite grann som har hänt i mitt liv det senaste året.

I början av sommaren så valde jag att klippa av mitt väldigt långa hår, som jag sparat i fem år, och skänka det till perukmakarna i Stockholm. Jag känner att hår är bara hår och därför kan någon annan få ha nytta av mitt hår istället. Någon som är i den situationen jag har varit i kan kanske få det little lättare i alla fall.

Så här blev det:

     

Den 20 juli 2017 var det fem år sedan jag avslutade min behandling. Jag blir dock inte friskförklarad, men jag anser mig själv helt frisk och därför friskförklarade jag mig själv. Min syster ordnade ett överraskningsparty till mig och jag firade dagen med mina vänner. Det känns otroligt skönt att det är fem år sedan jag genomgick allt det, men ändå känns det konstigt, för det känns inte så länge sedan. Det jag genomgått kommer jag heller aldrig att bli av med, har jag insett, jag kommer att få leva med det här och det är okej. Jag överlevde så det är okej, men det är klart att det finns dagar då allt känns skit, men för det mesta så känns det helt okej.


Jag går även tredje året på humanistiska programmet i gymnasiet nu. Vilket betyder att jag till sommaren kommer att ta studenten. Det känns ännu sjukare om något. Jag gick nyss i ettan? Dessa åren har gått väldigt fort, men det är inte över än, jag har en bit kvar. 

   Jag måste även opereras en gång till, då jag måste byta ut barnprotesen jag har till en vuxenprotes. Vilket jag verkligen inte vill, men det finns inte så mycket jag kan göra åt saken. Man får bara gilla läget. Operationen kommer troligtvis ske någon gång efter studenten.


För några veckor sedan var jag även i Rom på studieresa med min klass. Det var otroligt roligt och jag saknar det redan. Vi såg allt som gick att se nästan och jag blev otroligt trött i både ben och huvud. Men summa summarum av det hela så var det helt klart värt det.

                       


Återigen är jag ledsen för att det inte uppdateras här, men jag startade den här bloggen när jag blev sjuk, vilket är sex år sedan, och då var jag tolv. På tisdag är jag arton år gammal. Det är inte längre detsamma, och jag har nog växt ifrån det. Jag skulle jättegärna blogga här, men det bara funkar inte. Men som sagt så uppdaterar jag kanske någon gång ibland.


Maria <3

 
 
Anneli

Anneli

16 oktober 2017 21:01

Hej sötnos,, vad roligt att du visar dig på bloggen. Jag har tänkt så mycket på dig, vad du gör o hur du mår.. Jag är så glad för din skull att det har gått så lång tid från din cancer. Så snällt av din syster att ordna ett kalas för att fira dig,, så klart att du ska firas + att du fyller 18 år så Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra,, ett stort GRATTIS på din stora dag..
Önskar dig allt gott o hoppas att du kommer in o uppdaterar din blogg snart igen,,,eller att du tittar in hos mig, det gjorde mig glad.
Du är så fin på ditt kort. Var rädd om dig, många kramar ♥ ♥ ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Maria

19 oktober 2017 19:38

Hej! Tack så mycket☺️
Kanske uppdaterar ibland, känns bara inte rätt längre liksom..😝tittar in på din blogg lite ibland kanske
Kramar☺️

 
Anneli

Anneli

2 november 2017 16:59

Det är klart att du inte ska skriva om du inte vill, du har så mycket annat för dig. Men jag blev glad när jag såg dig igen o att du mår bra. Jag har tänkt så mycket på dig.. Kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Maria

9 januari 2018 19:58

Tack så mycket, jag försöker i alla fall skriva något ibland. :)
Kram

 
Anneli

Anneli

2 januari 2018 20:30

Ville bara kika in o önska dig ett Gott Nytt År, var rädd om dig kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Maria

9 januari 2018 19:58

Gott nytt år på dig med! kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 10 mars 2020 17:55

Hejsan, det var ett bra tag sedan. Två år sedan om jag inte minns fel. Mycket har hänt sen sist. Jag har hunnit fylla tjugo år och befinner mig numera i Bolivia med bibelskolan "Testa Mission" med missionskurs. Här har jag befunnit mig sedan i sept...

Av Maria - 17 februari 2018 19:00


Hej,   Eftersom att det var Internationella Barncancerdagen i torsdags, den 15 februari, så valde jag att dela min berättelse, och dessutom samla in pengar till Barncancerfonden. Detta gjorde jag via Facebooks funktion där man kan skapa insamling...

Av Maria - 17 januari 2018 21:33


Hej,   idag besökte jag Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus, för förhoppningsvis, sista gången i mitt liv. Jag skulle på ett avslutande samtal, eftersom jag numera är 18 år gammal, där läkaren sammanfattade vilken behandling jag hade fått ...

Av Maria - 9 januari 2018 20:00

Hejsan,   jag tänkte bara berätta för er att jag numera är 18 år sedan oktober, och att jag i november tog körkort! Det är en sån frihetskänsla, att ens föräldrar inte längre behöver köra runt på en, utan att jag kan köra själv. Samma dag som j...

Av Maria - 13 juni 2016 13:41


Hej.   Jag är verkligen ledsen för att jag inte har skrivit på ett år. Jag har ingen lust med det så det blev så. Jag har börjat på gymnaiset och jag går Humanistiska programmet. Det är väldigt roligt och jag har fått en bra klass. Barretstown ...

Presentation


Hej! Jag heter Maria och är 20 år gammal.
Jag har haft osteosarkom, en tumör (cancer) i mitt knä. Nu har jag en invändig protes, all cancer är borta. Jag var sjuk från oktober 2011 till juli 2012. Här uppdateras inte mycket, men bloggen uppdateras ibland

Fråga mig

45 besvarade frågor

Ung cancer shop

  

Detta armbandet har jag köpt på www.ungcancershop.se köp en du oxå! :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Språk

Nedräkning


Ovido - Quiz & Flashcards