Livet efter cancern.

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2012

Kreta

Av Maria - 6 oktober 2012 16:05

Hej, förlåt för att jag inte bloggat på länge.
Men jag har mycket att göra i skolan och så.

Ja, jag kom hem 27 september från Kreta, det var jätte roligt,varmt och skönt!
Det fanns en chokladfontän! :D
Jag köpte en hatt som man kan vända ut och in insidan är blå och utsidan är rosa. ;)
Jag köpte oxå en rosa converse tröja :D och köpte ett syclop (stavning?).
Vi bodde på ett hotell med massor av pooler, och det låg jämte havet. Jag badade en gång i havet.
Och jag kan simma! :D

Igår tog Erica hål i öronen igår, men om jag vill så får jag vänta lite.

Ni får en bild på Skutte, min och Ericas kanin ;)
Maria <3

 
 
Jonna

Jonna

6 oktober 2012 19:35

Det lät som om du hade det jätte roligt i Kreta! :D

Kan du lägga ut några bilder från din resa till Kreta? Det skulle vara jätte roligt <3

hoppas att du har det bra
stor och glad kram till dig från mig <3

http://Mylifeasjonna.bloggplatsen.se

Maria

28 oktober 2012 17:27

Ja det var jätte roligt!
Ja det kan jag! :D

Kramar :D

 
Ingen bild

Malin

16 oktober 2012 11:58

Hejsan Maria!
Jag heter Malin och går sista året på gymnasiet, i Kalmar. Tillsammans med min kompis Amanda gör vi ett projektarbete som alla i trean ska göra, där vi vill göra en bok om barncancer, där alla pengarna ska gå till barncancerfonden, och där barn, unga och deras familjer som drabbats ska ha möjlighet att antingen skriva en text, rita en bild, skriva en dikt eller liknande. Jag såg att du äntligen var färdig med din behandling nu, grattis till det!
Det skulle vara jätteroligt om du på ett eller annat sätt vill vara med och hjälpa till!
Du kan väl höra av dig, antingen via mejl; aswenninger@gmail.com, eller Malin Lundin Henryson, eller Amanda Swenninger, på facebook. Det vore otroligt bra om du skulle vilja medverka!

Lycka till i fortsättningen nu, jag hoppas verkligen att du trivs på högstadiet nu!

MVH Malin

Maria

28 oktober 2012 17:29

Hej!
Ja det kan jag nog! :D
Det skulle vara jätte roligt! :D
Lycka till själv! :D

 
M Anneli A

M Anneli A

5 november 2012 21:31

Hej gumman. Vad roligt att du har varit iväg på semester. Grekland är fint.. De va längesen jag själv va iväg på nån resa, jag vill inte lämna min gamla hund hemma. Ja,, jag är lite löjlig men han är min lilla bebis =)

Du får vara rädd om dig, skönt att de inte blev några brutna ben när du trillade i skolan.

Det är lite reklam nu på tv;n, jag tittar på ensam mamma söker sen blir de nog läggdags för mig =)

Dröm söta drömmar.. Kramar om ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Maria

15 december 2012 18:39

Hej! Ja det är jätte fint! :) Vovve!! :D

ja jätte skönt! ;D
Hehe är det kul? :)
Detsamma! Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 10 mars 2020 17:55

Hejsan, det var ett bra tag sedan. Två år sedan om jag inte minns fel. Mycket har hänt sen sist. Jag har hunnit fylla tjugo år och befinner mig numera i Bolivia med bibelskolan "Testa Mission" med missionskurs. Här har jag befunnit mig sedan i sept...

Av Maria - 17 februari 2018 19:00


Hej,   Eftersom att det var Internationella Barncancerdagen i torsdags, den 15 februari, så valde jag att dela min berättelse, och dessutom samla in pengar till Barncancerfonden. Detta gjorde jag via Facebooks funktion där man kan skapa insamling...

Av Maria - 17 januari 2018 21:33


Hej,   idag besökte jag Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus, för förhoppningsvis, sista gången i mitt liv. Jag skulle på ett avslutande samtal, eftersom jag numera är 18 år gammal, där läkaren sammanfattade vilken behandling jag hade fått ...

Av Maria - 9 januari 2018 20:00

Hejsan,   jag tänkte bara berätta för er att jag numera är 18 år sedan oktober, och att jag i november tog körkort! Det är en sån frihetskänsla, att ens föräldrar inte längre behöver köra runt på en, utan att jag kan köra själv. Samma dag som j...

Av Maria - 15 oktober 2017 16:49

Hej,   Jag tänkte bara uppdatera er lite grann som har hänt i mitt liv det senaste året. I början av sommaren så valde jag att klippa av mitt väldigt långa hår, som jag sparat i fem år, och skänka det till perukmakarna i Stockholm. Jag känner a...

Presentation


Hej! Jag heter Maria och är 20 år gammal.
Jag har haft osteosarkom, en tumör (cancer) i mitt knä. Nu har jag en invändig protes, all cancer är borta. Jag var sjuk från oktober 2011 till juli 2012. Här uppdateras inte mycket, men bloggen uppdateras ibland

Fråga mig

45 besvarade frågor

Ung cancer shop

  

Detta armbandet har jag köpt på www.ungcancershop.se köp en du oxå! :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Språk

Nedräkning


Ovido - Quiz & Flashcards